An Analysis of English Grammar in the Perspective of Nahwu
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Andriani. (2015). Urgensi Mempelajari Bahasa Arab Dalam Pendidikan Islam. Jurnal Ta Allum Jurnal Pendidikan Islam, 3(1), 39–46.
Bahrain, M. Y. and M. (2021). Kalimat Kondisional dalam Bahasa Arab dan Bahasa Inggris (Analisis Kontrastif Bentuk dan Fungsi). GTsaqofiya: Jurnal Pendidikan Bahasa Dan Sastra Arab, 3(2), 235–251.
Fahria. (2018). Al-Na ‘t Dalam Bahasa Arab dan Adjective dalam Bahasa Inggris (Suatu Analisis Kontrastif). Shaut Al Arabiyyah, Vol. 6, No. 1, Pp. 85–104, 2018, 6(1), 85–104.
Handayani. (2016). Pentingnya Kemampuan Bahasa Inggris Dalam Menyongsong ASEAN. ISPI Jawa Tengah, 3(1), 102–106.
James, C. (1986). Contrastive Analysis. London, Singapore: Longman.
Kardiman. (2014). Essentials English Grammar. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
Mahrus, A. K. (2016). Kajian dan Analisis Alfiyah. Lirboyo: Santri Salaf Press.
Napitupulu, K. (2019). Eight Words: Parts of Speech. Yogyakarta: deepublish.
Nashoih, A. K., & Darmawan, M. F. (2019). Pengembangan Bahan Ajar Nahwu Berbasis Kontrastif Untuk Mengatasi Interferensi Bahasa Indonesia Terhadap Bahasa Arab. Arabiyatuna : Jurnal Bahasa Arab, 3(2), 335.
Nur Aini, S. M., Ikhwan, Z. N., & Alfan, M. (2021). Analisis Kontrastif Sintaksis Penggunaan Gerund dalam Bahasa Inggris dan Bahasa Arab. Lisanan Arabiya: Jurnal Pendidikan Bahasa Arab, 5(1), 1–12.
Nur, T. (2016). Analisis Kontrastif Dalam Studi Bahasa. Arabi : Journal of Arabic Studies, 1(2), 64.
Shofiyuddin. (2019). Rumus Mateng Integrasi Mathematics-English Pada Pembelajaran Tenses. Komojoyo Press.
Sugiyono. (2017). Metode Penelitian Kuantitatif, kualitatif dan R&D. Alfabeta.
Wildan, M., Pujiati, T., & Nurhuda, Z. (2021). Analisis Kontrastif Kelas Kata Bahasa Arab dan Bahasa Indonesia (The Contrastive Analysis of Arabic Word Classes and Indonesian). Indonesian Language Education and Literature, 6(2), 202.
Zakaria. (2014). Ilmu Nahwu Praktis. Garut: Ibn Azka.
DOI: http://dx.doi.org/10.25157/jall.v7i1.9273
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.