The Correlation between Personality Type, Learning Motivation, and Ability to Read Poetry of Indonesian 10th Grade Students
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Aulia, F. T. & Gumilar, S. I. (2021). Cerdas Cergas Berbahasa Dan Bersastra Indonesia Untuk SMA/SMK Kelas X. Jakarta: Pusat Kurikulum dan Perbukuan Kemendikbud.
Aunurrahman. (2012). Belajar Dan Pembelajaran. Bandung: Alfabeta.
Crow, L. D., & Crow, A. (1958). Educational Psychology. New York: American Book Company.
Dominika, D., & Virlia, S. (2018). “Hubungan Tipe Kepribadian Ekstrovert-Introvert Dengan Penerimaan Sosial Pada Siswa.” Jurnal Konselor 7 (1): 31–39.
Fadillah, N. F., Baharuddin, U., & Amrullah, A. M. K. (2022). “Kepribadian Ekstrovert-Introvert Dan Hubungannya Terhadap Penguasaan Keterampilan Membaca Siswa Melalui Online Di SMPIT Al-Fityan School Gowa.” Jurnal Shaut Al-’Arabiyah 10 (1): 1–7.
Hamalik, O. (2013). Kurikulum Dan Pembelajaran. Jakarta: Bumi Aksara.
Hanafiah, Nanang, Suhana, C. (2012). Konsep Strategi Pembelajaran. Bandung: Refika Aditama.
Haryanto. (2015). Jawara Baca Puisi Dan Menguak Tabir Rahasia Menjadi Juara Bintang Panggung Baca Puisi. Yogyakarta: Cakrawala Media.
Hidayat, D. R. (2015). Psikologi Kepribadian Dalam Konseling. Bogor: Penerbit Ghalia Indonesia.
Islamudin, H. (2012). Psikologi Pendidikan. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
Kartikasari, A., Suprapto, E. (2018). Kajian Kesusastraan. Magetan: CV AE MEDIA GRAFIKA.
Nasiaban, L. (2003). Psikologi Jung. Jakarta: Gramedia Widiarsa.
Prawira, P. A. (2013). Psikologi Pendidikan Dalam Perspektif Baru. Yogyakarta: Ar-Ruzz Media.
Priansa, D. J. (2015). Manajemen Peserta Didik Dan Model Pembelajaran. Bandung: Alfabeta.
Salad, H. (2014). Panduan Wacana Dan Apresiasi Seni Baca Puisi. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
Schultz, D. P., & Schultz, S. E. (2005). Theories of Personality 8th Edition. Belmont: Thomson Wadsworth.
Susilawati, L. K. P. A., Valentina, T. D., & Marheni, A. (2016). Materi Kuliah Psikologi Kepribadian I. Bali: Fakultas Kedokteran Universitas Udayana.
Ulwiyah, W. Z. (2020). “Kepribadian Ekstrovert Dan Introvert Pada Siswa Kelas VII G SMP Negeri 2 Ponorogo Pada Proses Pembelajaran Dalam Perspektif Psikologi Sosial.” Institut Agama Islam Negeri Ponorogo.
Uno, H. B. (2007). Teori Motivasi Dan Pengukurannya. Jakarta: PT Bumi Aksara.
Zamzani. (2014). Pengajaran Bahasa Indonesia: Mengindonesiakan Anak Indonesia. Yogyakarta: Universitas Sarjanawiyata Tamansiswa Press.
DOI: http://dx.doi.org/10.25157/jall.v8i1.12702
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.